Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Prof. dr. Alexandru Bucur: Peste 500 de cazuri noi pe an de cancer oral, in ultimii trei ani | Zilele Prevenirii Cancerului Oral, 28- 29 iunie 2017 | Transplantul Medular in Romania: Realitati si Perspective de Viitor | Primul Congres National al Societatii Romane de Transplant Medular a inceput | Femeile si Diabetul, tema campaniei din 2017 a Zilei Mondiale de lupta impotriva Diabetului | 14 iunie 2017, Ziua Mondiala a Donatorului de Sange | Studiu: Romanii constientizeaza pericolele legate de fumatul activ si pasiv si solicita politici clare de reducere a consumului | Conf. dr. Diana Loreta Paun, Administratia Prezidentiala: „Avem nevoie de un cadru care sa prioritizeze pacientii” | Raport: Pacientii cu cancer, mai expusi riscurilor comertului ilegal de medicamente | A inceput Primul Congres de Podiatrie din Romania! |

Top 5 : Alimente sănătoase din “Abecedarul de Nutriţie”

Share


farfurie sanatoasa

          „Abecedarul de Nutriţie ne oferă o selecţie de alimente sănătoase, dar şi gustoase, ce respectă întocmai modelul celor „3S” al Alimentaţiei Sănătoase: SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS! Aceste alimente nu trebuie să lipsească din meniul zilnic şi ne sunt recomandate datorită surselor de vitamine şi minerale ce contribuie la sănătatea organismului prin nutriţie şi la reducerea riscului mai multor boli.



  1. Broccoli - Este sărac in calorii, însă conţine fibre, antioxidanţi, fitonutrienţi şi apă. Se consumă crud, în salate, sau gătit, prin fierbere şi la aburi. Înrudit cu varza şi conopida, broccoli este bogat în betacaroten (Vitamina A) şi vitamina C. Conţine de asemenea fibre ce ar putea preveni apariţia cancerului, a bolilor cardiovasculare, diabetului şi a cancerelor. Atenţie! Dacă este fiert prea mult, va pierde o mare parte din vitamine şi minerale şi va deveni mai neplăcut la gust. Potrivit Abecedarului de Nutriţie”, conţinutul energetic este de 24 kcal per 100g.

  2. Afinele - Afinele ocupă un loc de frunte din punct de vedere terapeutic. Conţin vitamina C, potasiu, sodiu, fibre şi substanţe fitochimice cu rol în promovarea sănătăţii. Sursă importantă de flavonoide, afinele au un posibil rol în prevenirea cancerului, asterosclerozei şi a bolilor cardiovasculare. Mai mult, afinele contribuie la menţinerea sănătăţii ochilor, în special la ameliorarea vederii nocturne. Valoare energetică - 56 kcal per 100 g.

  3. Spanacul - Spanacul crud este popular pentru conţinutul crescut de vitamina C şi vitamina A (betacaroten), în timp ce prin fierbere este bogat în vitamina A, riboflavină (vitamina B2), vitamina B6, vitamina C, potasiu, fier şi magneziu. Deşi este bogat în fier şi calciu, absorţia acestor elemente este redusă considerabil de conţinutul crescut de acid oxalic (unul dintre cei mai tari acizi organici şi un agent reducător). De exemplu, organismul utilizează aproximativ 50% din calciul conţinut în brocolli şi doar 5% din spanac.

  4. Avocado - Este un fruct care se consumă de obicei crud, în salate, asigurând din abundenţă energie şi fibre, datorită conţinutului de carbohidraţi. Denumit “Regele fructelor”, avocado conţine acizi graşi mononesaturaţi, vitamina B6, acid folic, vitamina A şi C, potasiu, magneziu, cupru, niacină (vitamina B3), fier şi zinc. Avocado
  5. conferă energie şi prin conţinutul crescut de lipide şi grăsimi. Majoritatea grăsimilor sunt însă mononesaturate, cu rol în promovarea sănătăţii.


  6. Cartoful dulce - Conţine carbohidraţi, vitamina A (betacaroten), vitamina C, vitamina B6, potasiu şi fibre. Cartoful dulce are un conţinut energetic şi nutritiv crescut şi se consumă fiert sau copt, pentru a păstra toate aceste  proprietăţi. Ca particularităţi, cartoful dulce are un indice glicemic mediu, spre deosebire de cartofii normali, care prezintă un indice glicemic ridicat. Indicele glicemic este un parametru care estimează gradul în care alimentele determină creşterea glicemiei. În cadrul Alimentaţiei Sănătoase se recomandă consumul de alimente cu indice glicemic redus: legume, fructe, cereale integrale, nuci, seminţe şi consumul în cantităţi mici de alimente cu conţinut crescut de amidon şi zahăr: cartofi, pâine albă, orez alb, paste din făina, dulciuri, băuturi dulci etc.


Aflaţi din Abecedarul de Nutriţie” care sunt alimentele recomandate pentru porţia zilnică de sănătate, cum şi când trebuie să le consumăm, dar şi  informaţii privind rolul şi proprietăţiile pe care le au în funcţionarea organismului.

       Ce mâncăm? Când mâncăm? În ce cantitate? Care este necesarul de calorii? Care este semnificaţia greutăţii noastre corporale? Sunt doar câteva întrebări la care “Abecedarul de Nutriţie” vă poate răspunde.

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter