Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
MS: A fost finalizat procesul de achizitie a vaccinului pneumococic conjugat cu 13 valente | Parintii trebuie sa acorde o atentie deosebita instalarii in masini a scaunelor pentru copii | Studiu: 56% dintre persoanele cu obezitate sar peste micul dejun | OMS incurajeaza alaptarea la san si atrage atentia asupra beneficiilor cognitive pe care aceasta le are | OMS a lansat o noua platforma de e-learning | Masuri propuse privind reducerea birocratiei din cadrul sistemului de sanatate | Proiectul Legii vaccinarii obligatorii a fost adoptat de Guvern | Colegiul Medicilor din Romania lanseaza Campania „Stop diagnostic pe net! Mergi la cabinet!” | SNMF: O mare parte dintre parintii sceptici au inteles pericolul la care isi expun copiii nevaccinandu-i | Campanie de donare de sange in Bucuresti |

Top 5 : Alimente sănătoase din “Abecedarul de Nutriţie”

Share


farfurie sanatoasa

          „Abecedarul de Nutriţie ne oferă o selecţie de alimente sănătoase, dar şi gustoase, ce respectă întocmai modelul celor „3S” al Alimentaţiei Sănătoase: SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS! Aceste alimente nu trebuie să lipsească din meniul zilnic şi ne sunt recomandate datorită surselor de vitamine şi minerale ce contribuie la sănătatea organismului prin nutriţie şi la reducerea riscului mai multor boli.



  1. Broccoli - Este sărac in calorii, însă conţine fibre, antioxidanţi, fitonutrienţi şi apă. Se consumă crud, în salate, sau gătit, prin fierbere şi la aburi. Înrudit cu varza şi conopida, broccoli este bogat în betacaroten (Vitamina A) şi vitamina C. Conţine de asemenea fibre ce ar putea preveni apariţia cancerului, a bolilor cardiovasculare, diabetului şi a cancerelor. Atenţie! Dacă este fiert prea mult, va pierde o mare parte din vitamine şi minerale şi va deveni mai neplăcut la gust. Potrivit Abecedarului de Nutriţie”, conţinutul energetic este de 24 kcal per 100g.

  2. Afinele - Afinele ocupă un loc de frunte din punct de vedere terapeutic. Conţin vitamina C, potasiu, sodiu, fibre şi substanţe fitochimice cu rol în promovarea sănătăţii. Sursă importantă de flavonoide, afinele au un posibil rol în prevenirea cancerului, asterosclerozei şi a bolilor cardiovasculare. Mai mult, afinele contribuie la menţinerea sănătăţii ochilor, în special la ameliorarea vederii nocturne. Valoare energetică - 56 kcal per 100 g.

  3. Spanacul - Spanacul crud este popular pentru conţinutul crescut de vitamina C şi vitamina A (betacaroten), în timp ce prin fierbere este bogat în vitamina A, riboflavină (vitamina B2), vitamina B6, vitamina C, potasiu, fier şi magneziu. Deşi este bogat în fier şi calciu, absorţia acestor elemente este redusă considerabil de conţinutul crescut de acid oxalic (unul dintre cei mai tari acizi organici şi un agent reducător). De exemplu, organismul utilizează aproximativ 50% din calciul conţinut în brocolli şi doar 5% din spanac.

  4. Avocado - Este un fruct care se consumă de obicei crud, în salate, asigurând din abundenţă energie şi fibre, datorită conţinutului de carbohidraţi. Denumit “Regele fructelor”, avocado conţine acizi graşi mononesaturaţi, vitamina B6, acid folic, vitamina A şi C, potasiu, magneziu, cupru, niacină (vitamina B3), fier şi zinc. Avocado
  5. conferă energie şi prin conţinutul crescut de lipide şi grăsimi. Majoritatea grăsimilor sunt însă mononesaturate, cu rol în promovarea sănătăţii.


  6. Cartoful dulce - Conţine carbohidraţi, vitamina A (betacaroten), vitamina C, vitamina B6, potasiu şi fibre. Cartoful dulce are un conţinut energetic şi nutritiv crescut şi se consumă fiert sau copt, pentru a păstra toate aceste  proprietăţi. Ca particularităţi, cartoful dulce are un indice glicemic mediu, spre deosebire de cartofii normali, care prezintă un indice glicemic ridicat. Indicele glicemic este un parametru care estimează gradul în care alimentele determină creşterea glicemiei. În cadrul Alimentaţiei Sănătoase se recomandă consumul de alimente cu indice glicemic redus: legume, fructe, cereale integrale, nuci, seminţe şi consumul în cantităţi mici de alimente cu conţinut crescut de amidon şi zahăr: cartofi, pâine albă, orez alb, paste din făina, dulciuri, băuturi dulci etc.


Aflaţi din Abecedarul de Nutriţie” care sunt alimentele recomandate pentru porţia zilnică de sănătate, cum şi când trebuie să le consumăm, dar şi  informaţii privind rolul şi proprietăţiile pe care le au în funcţionarea organismului.

       Ce mâncăm? Când mâncăm? În ce cantitate? Care este necesarul de calorii? Care este semnificaţia greutăţii noastre corporale? Sunt doar câteva întrebări la care “Abecedarul de Nutriţie” vă poate răspunde.

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter