Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Durata de viata poate fi prelungita mergand pe jos chiar si mai puțin de doua ore pe saptamana | Top 3 beneficii ale ceaiului verde in lupta cu cancerul | Stresul poate afecta sistemului digestiv in aceeasi masura ca mancarea nesanatoasa | OMS: Mii de nou-nascuti mor, zilnic, in pofida reducerii mortalitatii in randul copiilor sub cinci ani | Noutatile in domeniul neuropatiei diabetice, dezbatute la al V-lea Congres National de Neuropatie Diabetica si Picior Diabetic | Studiu: Schizofrenia afecteaza conectivitatea intregului creier | Fibrilatia atriala apare cu zece ani mai devreme la barbati, decat la femei | Studiu: Testele care estimeaza rezerva ovariana nu prezic fertilitatea unei femei | Aproximativ 280 de bucuresteni au facut testele pentru Hepatita C in aceasta dimineata | Studiu: Mai mult de jumatate dintre adultii romani sunt supraponderali si obezi |

Prepararea hranei trebuie făcută după regula celor „3S”! SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS!


Share


farfurie sanatoasa

Vă întrebaţi deseori ce alimente trebuie să consumaţi pentru a fi sănătoşi şi cum să le pregătiţi pentru a evita să vă îmbolnăviţi? Aşa cum afirma prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, alimentele sunt prietenii omului, numai atunci când au anumite calităţi. Alimentele au scopul de a servi ca hrană omului, de aceea un lucru foarte important pentru o alimentaţie sănătoasă este selecţia alimentelor şi consumul corespunzător al acestora. Prepararea incorectă a hranei poate face ca alimentele să devină din prieten, duşman al omului.

„Abecedarul de Nutriţie”, scris de prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, membru de onoare al Academiei Române, în colaborare cu dr. Cristina Niţă şi dr. Anca Crăciun ne învaţă cum să alegem alimentele şi cum să le preparăm pentru ca mâncarea să fie sănătoasă, hrănitoare şi gustoasă. „Abecedarul de Nutriţie” ne învaţă că prepararea hranei trebuie făcută după regula celor „3S” : SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS!

Primii paşi pentru respectarea acestei reguli constau în aprovizionarea cu cele mai sănătoase alimente şi în prepararea corectă a acestora.

„Pentru ca deliciile culinare pe care le gătim să îşi păstreze  calitatea esenţială, respectiv pentru a rămâne sănătoase şi după preparare, trebuie să respectăm o serie de principii de gastrotehnie. De exemplu, tehnicile de preparare a mâncărurilor, preferate şi recomandate de noi, ca nutriţionişti, includ pregătirea cărnii şi legumelor pe grătarul electric, în cuptor, prin fierbere sau în vasele de gătit la aburi. Pastele ar trebui fierte, însă nu trebuie să se inmoaie complet, acest detaliu fiind important pentru reducerea indicelui glicemic al pastelor şi al orezului. Nu în cele din urmă, conservarea fructelor şi legumelor trebuie să fie făcută prin congelare sau deshidratare. Odată respectate aceste reguli minime nu vor exista probleme de alimentaţie”, a declarat dr. Cristina Niţă, colaborator al „Abecedarului de Nutriţie”, Şef Lucrări UMF Iuliu Haţieganu Cluj-Napoca.

Contaminarea produselor alimentare cu bacterii poate cauza boli grave, chiar fatale. De aceea, gătitul şi mâncatul sănătos au la bază câteva reguli stricte de igienă. Pentru ca regula „3S”: simplu, sigur, sănătos să fie respectată, trebuie acordată o atenţie deosebită siguranţei alimentare şi ustensilelor folosite la gătit.

„Abecedarul de Nutriţie” ne învaţă că principalele reguli de igienizare a alimentelor se referă la grija pentru siguranţa alimentelor, de aceea, trebuie să ne asigurăm că acestea sunt proaspete  sau în termenul de valabilitate. Alte condiţii de igienizare sunt spălarea mâinilor înainte şi după manipularea alimentelor şi evitarea principalelor surse de bacterii din bucătărie precum tocătorul, buretele de vase şi prosoapele de bucătărie. De asemenea, dr. Cristina Niţă ne  recomandă să ţinem cont că decongelarea alimentelor trebuie să se facă lent, în 1-2 zile, iar prepararea termică trebuie să fie făcută la temperaturi adecvate, respectiv 65⁰ C pentru peşte şi la minim 80⁰C pentru carnea de pui, porc sau vită.


Cum ar trebui să arate farfuria sănătoasă? Răspunsul îl veţi găsi în paginile „Abecedarului de Nutriţie”, probabil cea mai importantă carte de nutriţie de la specialişti pentru publicul larg, împreună cu sfaturi şi ponturi pentru o alimentaţie sănătoasă.

 

Iată o sugestie de meniu planificat pentru o zi! Restul de informaţii le găsiţi dacă citiţi, aprofundaţi şi puneţi în practică  sfaturile din Abecedarul de Nutriţie.


MIC DEJUN PRÂNZ CINĂ GUSTĂRI
Fulgi de ovăz Piept de pui la grătar
Pâine integrală
1.Fructe proaspete
Lapte degresat
Cartof copt în cuptor Ciorbă de legume/ supă-cremă de legume 2.Baton din fructe, cereale şi nuci
Fructe roşii proaspete sau congelate Morcovi copţi în cuptor
Migdale
lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter