Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Durata de viata poate fi prelungita mergand pe jos chiar si mai puțin de doua ore pe saptamana | Top 3 beneficii ale ceaiului verde in lupta cu cancerul | Stresul poate afecta sistemului digestiv in aceeasi masura ca mancarea nesanatoasa | OMS: Mii de nou-nascuti mor, zilnic, in pofida reducerii mortalitatii in randul copiilor sub cinci ani | Noutatile in domeniul neuropatiei diabetice, dezbatute la al V-lea Congres National de Neuropatie Diabetica si Picior Diabetic | Studiu: Schizofrenia afecteaza conectivitatea intregului creier | Fibrilatia atriala apare cu zece ani mai devreme la barbati, decat la femei | Studiu: Testele care estimeaza rezerva ovariana nu prezic fertilitatea unei femei | Aproximativ 280 de bucuresteni au facut testele pentru Hepatita C in aceasta dimineata | Studiu: Mai mult de jumatate dintre adultii romani sunt supraponderali si obezi |

Cum ne recuperăm nutriţional după excesele culinare?

Share


farfurie sanatoasa

Abaterile de la alimentaţia sănătoasă pot lasă urme nu doar pe cântar, prin kilogramele în plus  “câştigate”, ci şi asupra sănătăţii, prin tulburări digestive şi riscul principalelor afecţiuni cauzate de un stil alimentar dezechilibrat: bolile cardiovasculare şi cerebrovasculare, diabetul zaharat, obezitatea, bolile hepatice etc.


Ce este de făcut? Potrivit “Abecedarului de Nutritie”, important este sa nu repetăm abuzurile culinare. Iată câteva sfaturi pentru perioda de recuperare după mesele îmbelşugate din timpul sărbătorilor, la care s-a adăugat, probabil, şi lipsa de activitate.


Recuperare prin alimentaţie: Apa, elementul primordial al vieţii şi al regenerării este o metodă extrem de importantă, dar şi la îndemână, pentru refacerea echilibrului nutriţional. Astfel, vom dubla cantitatea de lichide recomandată zilnic şi vom consuma 3-4 litri de apă plată sau carbogazoasă, cu câteva felii de lămâie, dar şi ceaiuri şi infuzii.  


Al doilea pas este să consumăm cât mai multe salate şi fructe, iar pentru mâncărurile consistente, vom înlocui preparatele bogate în grăsimi cu peşte proaspăt gătit, însă nu prin prăjire şi afumare. Iaurturile degresate, 1-2 pe zi, şi cerealele integrale sunt de asemenea binevenite.
Tot la capitolul mâncare, vă este permis ca în perioada de refacere să reduceţi porţia de hrană obişnuită,  dar fără a vă înfometa şi fără a perturba echilibrul organismului, până când vă obişnuiţi cu noul program alimentar. Este foarte important ca în această perioadă să aveţi un tranzit intestinal normal.


Recuperare prin sport: Pentru ca regulile şi sfaturile pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată din punct de vedere nutriţional să producă cele mai mai bune efecte, se recomandă, în paralel, activitatea fizică. Astfel, pentru a reintra în formă, “Abecedar de Nutriţie ne îndeamnă să ieşim cât mai mult la alergări sau plimbări în aer liber. Gimnastica şi exerciţiile fizice se pot face atât la sala de fitness, cât şi acasă, mai ales dacă nu sunteţi prietenoşi cu vremea rece din timpul iernii. Pentru persoanele sedentare, care se mobilizează mai greu, avem o idee: alegeţi o formă mai agreabilă de a face mişcare, cum este dansul. Vă place înotul? Profitaţi la maximum, deoarece este recomandat pentru tonifierea corpului şi pierderea accelerată de calorii.


Aşadar, începeţi tratamentul de refacere a organismului, aspectului fizic şi tonusului, cu ajutorul unui stil de viaţă sănătos prin nutriţie echilibrată şi cât mai multă mişcare. Vă garantăm că rezultatele sunt pe măsura efortului depus: Menţinerea sănătăţii organismului, modelarea corpului, controlul apetitului alimentar, un somn mai bun, amplificarea tonusului psihic şi aşa mai departe!


„Abecedarul de Nutriţie” explică pe înţelesul tuturor ce înseamnă Alimentaţia Sănătoasă, care sunt beneficiile unei alimentaţii echilibrate şi cum putem preveni o serie de afecţiuni, învăţând să ne hrănim corespunzător.


Vă invităm să citiţi şi să aplicaţi sfaturile din “Abecedarul de Nutriţie”!

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter