Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Durata de viata poate fi prelungita mergand pe jos chiar si mai puțin de doua ore pe saptamana | Top 3 beneficii ale ceaiului verde in lupta cu cancerul | Stresul poate afecta sistemului digestiv in aceeasi masura ca mancarea nesanatoasa | OMS: Mii de nou-nascuti mor, zilnic, in pofida reducerii mortalitatii in randul copiilor sub cinci ani | Noutatile in domeniul neuropatiei diabetice, dezbatute la al V-lea Congres National de Neuropatie Diabetica si Picior Diabetic | Studiu: Schizofrenia afecteaza conectivitatea intregului creier | Fibrilatia atriala apare cu zece ani mai devreme la barbati, decat la femei | Studiu: Testele care estimeaza rezerva ovariana nu prezic fertilitatea unei femei | Aproximativ 280 de bucuresteni au facut testele pentru Hepatita C in aceasta dimineata | Studiu: Mai mult de jumatate dintre adultii romani sunt supraponderali si obezi |


Primul Concurs

Abecedar de Nutriţie


Abecedarul de Nutriţie este bazat pe cele mai noi date ale ştiinţei nutriţiei, adaptate spre a fi uşor înţelese şi aplicate de cât mai multe persoane. În acest sens, am folosit unele ghiduri sau tratate internaţionale şi româneşti. Imensa cantitate de informaţii din aceste surse a fost prelucrată şi adaptată pentru populaţia din România. La aceasta a contribuit contactul nostru zilnic cu semenii pe care îi sfătuim sau îi îngrijim.

În mod normal, ne place să mâncăm pentru a ne satisface foamea, pofta sau gustul, dar şi pentru a trăi sănătos, ştiind că hrana este factorul cel mai important care ne influenţează traiul, în bine sau în rău.

 

Alimentaţia Sănătoasă înseamnă un consum moderat, dar variat, de alimente şi preparate culinare pe care le dorim apetisante, gustoase şi sigure, repartizate în 3 mese principale şi, eventual, 2-3 gustări. Scopul Alimentaţiei Sănătoase este de a realiza un echilibru caloric şi nutritiv.

 

Cărăuşii celor 5 substanţe nutritive sunt cele 5 grupe de alimente:

1.       Cerealele şi produsele cerealiere

2.       Fructele şi vegetalele

3.       Laptele şi produsele lactate

4.       Alimentele bogate în proteine: carne, produse din carne, ouă, leguminoase (fasole şi mazăre boabe, linte, soia)

5.       Alimentele grase şi produsele zaharoase

 

Alimentele sunt prietenii omului dacă au anumite calităţi. Nu există alimente bune sau rele, ci alimente prietenoase sau mai puţin prietenoase. Depinde  de noi să ştim să le selectăm şi apoi să le consumăm corespunzător.

 

Calitatea vieţii, în toate aspectele sale, este şi ea influenţată de Alimentaţia Sănătoasă: de la capacitatea de muncă fizică sau intelectuală, la gândirea pozitivă, creaţie, procreaţie sau competitivitate. Sănătatea şi calitatea vieţii sunt strâns legate, generând caracteristica stare de bine. Alături de silueta corporală şi echilibrul comportamental, ea conferă fiecăruia o mare satisfacţie.

 

În mod neîndoielnic, frumuseţea vieţii depinde şi de Alimentaţia Sănătoasă.

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter